نوشته شده توسط : محمد ناصری


دلایل مختلفی وجود دارد که به نظر مصنوعی می رسد برخی از درمان های کامپوزیت ونیر.

یکی از مهمترین نگرانی های افرادی که مایل به درمان روکش لمینت یا کامپوزیت هستند ترس از ایجاد مصنوعی و بزرگ به نظر رسیدن دندانهایشان پس از درمان است. در این حالت آنچه موثر است کیفیت و صحت درمان است. اگر پوشش روکش دار ظرافت و ضخامت مطلوبی داشته باشد ، این امر باعث بیرون زدگی دندان نمی شود و همچنین اگر رنگ کامپوزیت مات و گچی نباشد و از کامپوزیت با درجه شفافیت مناسب استفاده شود و اگر تکنیک استفاده شده اصولی و با وقت و حوصله باشد. (تکنیک روکش) و اگر شکل و جزئیات دندانها به درستی انجام شود ، می توان درمان طولانی با ظاهر کاملا طبیعی را انتظار داشت.

اولین مورد انتخاب رنگ است ، اگر رنگ انتخاب شده کامپوزیت با رنگ صورت ، سن بیمار یا جنسیت او مطابقت نداشته باشد ، نتیجه مصنوعی است.
مورد دوم شفافیت کامپوزیت است و منظور از شفافیت میزان نوری است که از پوسته کامپوزیت عبور می کند و هرچه نور به عمق بیشتری نفوذ کند ، نتیجه پردازش طبیعی تر خواهد بود.
سوم شکل و فرم دندان ها است ، هرچه جزئیات بیشتری مشاهده شود ، ظاهر دندان ها طبیعی تر است.
چهارم کیفیت پرداخت و پرداخت کامپوزیت است که باعث ایجاد سطح براق و صاف می شود.


مشکلات ناشی از روکش کامپوزیت غیراصولی چیست؟
در مورد مزایای مواد کامپوزیت معمولاً بسیار صحبت شده است ، اما معایب روکش کامپوزیت نامناسب نیز باید شناخته شود.

مشکلات ونیر کامپوزیت عمدتا به دلیل عدم تطابق دقیق لایه کامپوزیت با سطح دندان است که باعث ایجاد درز بین این دو و تجمع باکتری ها و ذرات غذا در این ناحیه می شود. این مشکل باعث می شود:

باعث پوسیدگی می شود

تغییر رنگ دهان باعث التهاب لثه ناخوشایند می شود.

مشکل دیگر روکش های کامپوزیت غیر اصولی ، شکل نامنظم کامپوزیت است که باعث:
التهاب لثه

غذا مانده بود

مشکلات نخ دندان و نخ دندان.

از دیگر معایب روکش های کامپوزیتی نامناسب عدم وجود سطح صاف و صیقلی است که می تواند باعث موارد زیر شود:
تغییر رنگ سریع دندان ها باعث ایجاد ظاهری مصنوعی در دندان ها می شود.

بسیاری از افراد هستند که از ظاهر اشتباه دندان های خود راضی نیستند و رنگ زرد دندان و نامنظم بودن دندان ها بر عزت نفس آنها تأثیر گذاشته و باعث شده است که آنها از جامعه خارج شوند و روابط اجتماعی خود را مختل کنند. از یک طرف ، آنها از انجام اقدامات زیبایی دندان پرهیز می کنند زیرا معتقدند که می توانند باعث آسیب به دندان شوند یا نگران تعداد جلسات و مدت زمان درمان و زمانی که باید صرف کنند ، هستند. خوب است بدانید که روش کامپوزیت ونیر درمانی بسیار محافظه کارانه با حداقل کشیدن دندان یا عدم کشیدن دندان است که می توان آن را برای یک جلسه درمان انجام داد و یک روز لبخند و اعتماد به نفس زیباتر را بدون نگرانی در مورد آسیب به دندانها بالا بردن



یک نکته مهم در هنگام انتخاب رنگ دندان کامپوزیت
یک رنگ خاص از کامپوزیت دندان ، بسته به عوامل مختلف ممکن است برای افراد مختلف رنگ دندان متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال ، 1- رنگ اصلی اصلی دندان در زیر لایه کامپوزیت. ضخامت لایه کامپوزیتی که می توان روی دندان قرار داد.

آیا می دانید ظاهر دندان و لبخند شما چقدر در جذابیت صورت شما تأثیر دارد؟
گاهی اوقات تغییرات در شکل و رنگ دندان ها که با روش های جدید زیبایی دندان ایجاد می شود ، چنان تأثیر مثبتی روی صورت می گذارد که دور از تصور است. و جالب اینجاست که این روش های درمانی آسان و بدون نیاز به گذراندن دوره بهبودی طولانی مدت هستند. تغییراتی که می توان با روش لمینیت دندان ایجاد کرد شامل اصلاح رنگ ، اصلاح طول ، اصلاح شکل و ترازبندی اشتباه دندان ها است. اما گاهی نگران مشکلات بعدی یا ایجاد ظاهر مصنوعی ، از درمان خودداری کنید ، باید توجه داشت که چنین درمان های حساسی باید در یک مرکز معتبر و توسط دندانپزشک باتجربه و متخصص انجام شود تا از مشکلات ذکر شده جلوگیری شود. بودن.



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد ناصری


1- کامپوزیت دندان

2- لمینت سرامیکی

انتخاب شما چیست؟

آیا می دانید ظاهر دندان و لبخند شما چقدر در جذابیت صورت شما تأثیر دارد؟
گاهی اوقات تغییرات در شکل و رنگ دندان ها که با روش های جدید زیبایی دندان ایجاد می شود ، چنان تأثیر مثبتی روی صورت می گذارد که دور از تصور است. و جالب اینجاست که این روش های درمانی آسان و بدون نیاز به گذراندن دوره بهبودی طولانی مدت هستند. تغییراتی که می توان با روش لمینیت دندان ایجاد کرد شامل اصلاح رنگ ، اصلاح طول ، اصلاح شکل و ترازبندی اشتباه دندان ها است. اما گاهی اوقات با نگرانی در مورد مشکلات بعدی یا ایجاد ظاهر مصنوعی ، از درمان خودداری کنید ، باید توجه داشت که چنین درمان های حساسی باید در یک مرکز معتبر و توسط دندانپزشک و متخصص ایمپلنت باتجربه انجام شود تا از بروز مشکلات جلوگیری شود. بودن.

چه کسی نباید روکش کامپوزیت بسازد؟
اگر تصمیم دارید تحت درمان زیبایی دندان قرار بگیرید ، باید انتظارات خود را از درمان به طور کامل به دندانپزشک خود منتقل کنید و از او در مورد محدودیت های درمان بپرسید. برخی از افراد تصور روشنی از درمان و نتیجه آن ندارند و ممکن است پس از درمان ایده آل ذهنی آنها محقق نشود و دچار پریشانی یا پریشانی ذهنی شوند. برخی تحت تأثیر افراد دیگر مانند یک دوست یا خواهر یا مادر قرار دارند و آنچه آنها می خواهند ممکن است با خواسته های افرادی که تحت تأثیر آنها هستند متفاوت باشد. با این حال ، شما باید بدانید که دقیقاً چه می خواهید و تا چه اندازه خواسته های شما برآورده می شود ، و اگر می بینید که انتظارات شما با آنچه در درمان ممکن است مغایرت داشته باشد ، از درمان خودداری کنید. به دلایل مختلف امکان نشان دادن دندان هنگام لبخند زدن و صحبت وجود دارد.

این ممکن است مربوط به ساییدگی دندان ها یا افتادگی لب فوقانی یا ... باشد.

واقعیت این است که هرچه دندان ها پایین تر باشند ، شکل ظاهری صورت بیشتر می شود ، زیرا در افراد مسن به دلیل فرسایش و کوتاه شدن دندان ها دندان ها کمتر دیده می شوند. با روش کامپوزیت ونیر می توان تا حدودی این مشکل را برطرف کرد و دندان ها را بیشتر نشان داد.



در روش کامپوزیت ون 3 روش برای افزایش نمایش دندان وجود دارد.
1- افزایش طول دندان ها

2- افزایش برآمدگی دندان

3- روشن شدن رنگ دندان (در واقع ، از نظر خطای چشم ، اجسام روشن تر و بزرگتر به جلو دیده می شوند)

در اینکه لبخند جذاب تا چه اندازه بر زیبایی صورت تأثیر می گذارد شکی نیست. اما ملاک های یک لبخند زیبا و جذاب چیست ، ممکن است برای برخی سوال باشد ...

برای اینکه بتوانید لبخند خود را ارزیابی کنید ، می توانید لبخند خود را گام به گام با این اصول متوقف کرده و مقایسه کنید:

ابتدا به اولین دندانهای جلویی خود نگاه کنید. طول و عرض آنها چقدر است؟ خیلی طولانی است یا خیلی کوتاه؟
با لبخندی زیبا ، نسبت بین عرض و طول دندان باید حدود 75 تا 80٪ باشد. 2- آیا زاویه دندان های شما درست است؟ تمام دندانهای جلویی بالایی دارای شیب کمی به خط میانی هستند.

آیا لبخند شما کاملا بین صورت یا دهان شماست؟
اگر یک خط فرضی بین دو چشم زیر بینی ، بین لب ها و چانه قرار دهیم ، دندان ها باید روی این خط قرینه باشند و از چپ یا راست منحرف نشوند.

آیا دندانهای شما یک رنگ هستند؟
یا برخی از آنها تیره تر و برخی دیگر سبک تر هستند؟ 5. به دندانهای خود در حالت استراحت توجه کنید یا لبخند بزنید. معمولاً در فاصله 2 تا 4 میلی متر از دندانهای جلویی فوقانی دیده می شود. این مقدار با افزایش سن به دلیل شل شدن عضلات دهان کاهش می یابد.

لثه ها مانند یک قاب دندان ها را احاطه کرده اند. در یک لبخند زیبا ، لثه ها باید از دو طرف متقارن باشند ، در یک قسمت کوتاه و در قسمت دیگر بلند نباشد.

حدود 1 تا 3 میلی متر لثه در یک لبخند زیبا دیده می شود. کم و بیش این مقدار از جذابیت لبخند می کاهد.

آیا فاصله ای بین دندانهای شما وجود دارد؟
این فاصله دلپذیر نیست .9- اگر لبه های دندانهای جلویی را به هم متصل کنیم ، یک خط فرضی ایجاد می شود که خط لبخند نامیده می شود. این خط باید در حالت لبخند موازی با انحنای لب پایین باشد.

اگر فکر می کنید یک خط افقی از سطح جونده دندان های چپ و راست عبور می کند ، این خط باید به موازات خط افقی باشد که در حالت ایستاده از مردمک چشم عبور می کند.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد ناصری


2- جنبه مارک کامپوزیت آنقدر در زیبایی نهایی که تبلیغ می شود نیست ، بلکه هنر دندانپزشک نقش اول را در نتیجه زیبایی ایفا می کند.

2- مارک کامپوزیت چیست ، در هزینه اعمال زیبایی تأثیر چندانی ندارد ، زیرا تفاوت قیمت در حجم کامپوزیت مورد استفاده دیجیتالی نیست.

3- اینکه بیمار چه رنگی را انتخاب کند تاثیری در هزینه های درمان ندارد.

2- آنچه برای کیفیت درمان و زیبایی و هزینه درمان ضروری است صنایع دستی ، تجربه و تجربه دندانپزشک است. در حقیقت ، روکش کامپوزیت مانند نقاشی است که ارزش خود را از هنرمند به دست هنرمند می گیرد ، نه مارک و رنگ بوم.

بسیاری از افرادی که می خواهند این کار را انجام دهند ، نگران اندازه و برآمدگی دندان در نتیجه کار هستند ، باید گفت که این کاملا به کیفیت درمان دندانپزشک و اینکه آیا جزئیات شکل دندان و شفافیت رنگ بستگی دارد ، بستگی دارد درست ساخته شده زیبا خواهد بود انتخاب رنگ کامپوزیت روکش مهم است. رنگ های سفید مارک های مختلف کامپوزیت متفاوت است و دندانپزشکی در ارائه و ارائه رنگ مناسب به بیمار که با مارک های مختلف کامپوزیت و رنگ آنها کار کرده و حتی نتیجه ترکیب رنگ های مختلف را می داند ، موفق تر است.

قبل از انجام اقدامات زیبایی دندان مانند روکش لمینت یا کامپوزیت ، به نکات زیر توجه کنید.
2- این روش های درمانی همیشه در همه افراد قابل استفاده نیست و باید به شرایط دندان و سلامت لثه توجه شود.

در - در بعضی موارد استفاده از روش ارتودنسی ضروری است.

2- با استفاده از روش روکش لمینت یا کامپوزیت ، ممکن است نتوانیم تمام انتظارات شما را برای زیبایی برآورده کنیم و فقط بخشی از آن برآورده می شود.

بنابراین لازم است در انتخاب بهترین متخصص و باتجربه احتیاط کنید و قبل از شروع درمان ، تمام خواسته های خود را با او در میان بگذارید تا بهترین روش درمان را تعیین کنید.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()